Free Sinhala Mp3 Download
 
Navigation
ljz_home.gif Home

ljz_disc.gif Discussions
tree-L.gif Forums
ljz_newz.gif News
tree-T.gif Topics
tree-T.gif Stories Archive
tree-T.gif Authors and Articles
tree-L.gif Submit News
ljz_music.gif Music Zone
tree-T.gif Sinhala Songs
tree-T.gif English Songs
tree-T.gif Sinhala Video Songs
tree-T.gif English Video Songs
tree-T.gif Sinhala Remixes
tree-T.gif English Remixes
tree-L.gif Sinhala Old HitzNew content !
ljz_media.gif Online Media
tree-T.gif Tv Zone
tree-T.gif Video Zone
tree-L.gif ICC World CupNew content !
ljz_freegamez.gif Online Games
tree-T.gif Arcade
tree-L.gif Highscores
ljz_memberz.gif Members
tree-T.gif Private Messages
Access restricted to our members Picture gallery
Access restricted to our members Members List
tree-L.gif Your Account
ljz_info.gif Info
tree-T.gif Feedback
tree-T.gif Recommend Us
tree-T.gif Search
tree-T.gif Journal
tree-T.gif Feeds
tree-T.gif Sitemap
tree-L.gif Top 10
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Are vegetarians prone to develop Iron Deficient Anaemia? 
Opinion

There is a misconception among Sri Lankan laymen, some Doctors and Nutritionists mainly due to meat industry propaganda that anaemia especially iron deficient anaemia, is common among vegetarians. You may be surprised to know that a healthy vegetarian diet is an excellent way to get all the iron, folic acid and other vitamins.

Iron deficiency anaemia is a common problem among meat eaters and vegetarians. A vegetarian diet is well capable of providing normal iron requirements, which are normally obtained from dark green leafy vegetables such as ‘gotukola’, ‘niwithi’, ‘soya’ products and whole grains.

Recent research has shown that consumption 'of iron rich foods such as red meat may be a health hazard and people with high levels of serum, iron and serum ferritin are prone to heart attacks.
 
There are a large number of research studies such as the British vegetarian study, studies done in Israel, Holland, Sweden, Canada and China comparing haemoglobin (Hb) levels of vegetarians and meat eaters to show that vegetarians are not prone to anaemia and that meat eating is by no means necessary to prevent iron deficiency anaemia.
 
The American Dietetic Association has concluded that both with vegetarian and non-vegetarian diet, iron and folate supplements are usually necessary during pregnancy although vegetarians frequently have greater intake of these nutrients.
 
There are about one million Sri Lankan vegetarians and there is no medical evidence to prove that vegetarians are more prone to anaemia compared to non-vegetarians.
 
Vegetarians do not have to worry about TV advertisements which advise people to eat fish and meat as a vegetarian diet provides all the nutrients necessary for the formation of haemoglobin. A plant-based diet is superior to meat-based diet because they furnish us all the nutrients including iron and all the vitamins in spite of TV advertisements advising people to eat meat and fish to prevent anaemia.
 
Source: The Island
Posted on Tuesday, July 13, 2010 @ 22:22:38 MDT by max

Printer Friendly Save as PDF RSS Feed
· Stories Archive
· More about Opinion
· News by max

Most read story about Opinion:
The public are angry with UNSG but with anger you cannot solve problems


Article Rating
Average Score: 0  Votes: 0 
Please take a second and vote for this article:
Excellent  Very Good  Good  Regular  Bad 
Associated TopicsOpinion
Are vegetarians prone to develop Iron Deficient Anaemia? | Login/Create an Account | 0 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register


 

:: fisubice phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::
:: fisubice Theme Recoded To 100% W3C CSS & HTML 4.01 Transitional & XHTML 1.0 Transitional Compliance by RavenNuke™ TEAM ::

:: W3C CSS Compliance Validation :: W3C HTML 4.01 Transitional Compliance Validation :: W3C XHTML 1.0 Transitional Compliance Validation ::


House for Sale Sri Lanka